FANDOM

Suomipallo eli Suomen tasavalta on valtio Pohjois-Euroopassa Itämeren rannalla. Suomipallo kuuluu Pohjoismaihin ja EU-icon EUhun. Se rajautuu idässä Russia-icon Venäjäpalloon ja siihen kuuluvaan Karelia-icon Karjalapalloon, pohjoisessa Norway-icon Norjapalloon ja lännessä Sweden-icon Ruotsipalloon.

Etelässä lähin maa on Estonia-icon Viropallo Suomenlahden eteläpuolella. Suomen pääkaupunki ja suurin kaupunki on Helsinki-icon Helsinkipallo. Aland-icon Ahvenanmaapallon maakunnalla on itsehallinto ja lähes koko maakunnan alue on demilitarisoitu.

Hänellä on uskomattoman suuri määrä esiintymisiä Puolapallo sarjakuvissa, hänen kokoonsa verrattuna. Kaikkein kännissä ja masentuineinpana maana Euroopassa, Suomella ei ole niin paljon ystäviä. Suomipallo ja Sweden-icon Ruotsipallo ovat veljeksiä.

Estonia-icon Viropallo on hänen parhain ystävänsä. Toinen syy miksi kaikki eivät tykkää Suomesta, koska hänenllä on suuret mieliealan vaihtelut. Hän voi olla iloinen ja hullu (Duudsonit), joka vaihtelee myös masentumiseen ja itsemurhaiseen luonteeseen.

Muotokuvat Muokkaa